Kilka słów o minionym roku, planach i pasji - Wywiad z Maciejem Kołodziejczykiem cz.2

20200118pap148.jpg
Rok 2022 już czeka za rogiem. Co kolejne 12 miesięcy przyniesie firmie Karton Polska? Jakie oczekiwania ma partner PGE Skry Bełchatów względem klubu? Czy będzie to czas tylko i wyłącznie ciężkiej pracy? Na te i inne pytania odpowiada prezes zarządu Karton Polska – Maciej Kołodziejczyk.

Rok 2021 przechodzi do historii. W Karton Polska podsumowania ciągle trwają, a może ten etap już macie za sobą i przyszła pora, aby skoncentrować się na przyszłości?

Maciej Kołodziejczyk: Rok 2021 nie należał do najprostszych, ale to już przeszłość. Teraz pora całkowicie skupić się na kolejnych wyzwaniach i zadaniach, jakie mamy przed sobą. Planujemy kontynuację zrównoważonego rozwoju. Zapowiada się, że ponownie nie będą to łatwe miesiące, bo już otrzymaliśmy prognozy, że w 2022 roku cena surowca będzie o 100% wyższa. Oprócz tego stopniowo rosną także inne koszty prowadzenia działalności jak zużycie energii, transport, paliwo lub wynagrodzenie pracownika. Przy planowaniu nowych przedsięwzięć wzięliśmy pod uwagę te czynniki i mam nadzieję, że strategia, którą obraliśmy przyniesie założone efekty.

A co jest tą strategią? Czym są te przedsięwzięci i rozwój firmy? Jakie plany ma Karton Polska?

MK: W mojej opinii rozwój jest równoznaczny z wprowadzaniem nowych inwestycji i innowacji w skali firmy lub sektora, w którym się działa. Cały czas trzeba wdrażać nowe rozwiązania, proponować nowości klientom. Rynek wymaga od nas, abyśmy byli elastyczni i konkurencyjni, bo to pozwoli prężnie działać. W naszym przypadku inwestycje to niekończąca się opowieść. Celem na kolejne lata jest budowa dużego zakładu w nowej lokalizacji, aby przenieść fabryki ze Zduńskiej Woli oraz Wymysłowa i skonsolidować całą produkcję w jednym miejscu. To docelowo pozwoli ograniczyć koszty, np. w zakresie logistyki, które teraz dublujemy.

To ambitny, ale i zapewne realny plan. Kiedy powstanie nowy zakład?

MK: Ciężko podać dokładny termin. Sama budowa poprzedniej inwestycji, nie uwzględniając pierwotnej papierologii, trwała około roku. Tym razem inwestycja jest trochę zagadką. Na obecną chwilę nie wiemy jak będzie wyglądała kwestia zaopatrzenia w materiały budowlane i surowce potrzebne do postawienia kolejnego zakładu produkcji. Wiem, że ostatnio na rynku jest problem z cementem, co na pewno wydłuży okres realizacji naszego przedsięwzięcia. Mimo tego nie zrażamy się i nie zniechęcamy. Chcemy, aby zakład powstał i abyśmy mogli przynajmniej utrzymać miesięczną produkcję na poziomie 3 mln m2 opakowań.

To imponująca liczba, na którą składają się zapewne tysiące zadowolonych klientów! Czy Karton Polska dąży do tego, aby ta liczba rosła?

MK: Mamy solidną bazę kontrahentów, ale oczywiście cieszymy się, gdy kolejni klienci do nas dołączają, ufają nam i budują z nami długoterminowe relacje. W 2021 dołączyło do nas grono nowych firm mimo że nie uruchomiliśmy jeszcze tak mocno sprzedaży internetowej, którą aktualnie jest ogólne duże zainteresowanie. Widzimy potencjał jaki drzemie w e-commerce i mamy w planach prowadzenie działań pozwalających bardziej spopularyzować taki rodzaj zakupów w naszej firmie. Myślę, że to też przełoży się na pozytywne wyniki sprzedażowe.

Czy w przypadku Karton Polska, zaangażowanie w sport i inwestycja w siatkówkę – współpraca z PGE Skrą, akademią siatkówki w Zduńskiej Woli lub piłkę nożną – Towarzystwo Sportowe Janiszewice mają wpływ na wyniki sprzedażowe?

MK: Zaangażowanie w sport daje nam wiele korzyści, a jedną z nich jest oczywiście skuteczna promocji, budowanie swojej marki, zdobywanie zaufania kolejnych klientów. Podczas meczów możemy nawiązać nowe relacje, obracać się w środowisku, które ma szerokie spojrzenie na świat i, nawet jeśli nie jest naszą docelową grupą odbiorców, może podpowiedzieć rozwiązania korzystne dla danego biznesu, zasugerować coś nowego. Jednak to nie te aspekty były decydujące, gdy decydowaliśmy się na wsparcie projektów sportowych. Przesądziła tutaj rola, jaką sport odgrywa w życiu każdego z nas, emocje towarzyszące wydarzeniom sportowym oraz chęć pomocy innym organizacjom.

W kontekście takiego podejścia do wspierania inicjatyw sportowych i chęci pomagania im, przeżywania sportowych emocji – czy firma ma jakieś konkretne oczekiwania względem wyników na boisku, np. w przypadku PGE Skry Bełchatów i jej występów w PlusLidze?

MK: Z naszej strony bardziej można mówić o wsparciu i wierze w potencjał drużyny, niż konkretnych oczekiwaniach. Zanim firma zaangażowała się w sponsoring, osobiście nie byłem wielkim fanem sportów drużynowych. Obserwacja ligi nauczyła mnie to, że tutaj nie ma stałych liderów i nic nie jest pewne. Może być tak, że beniaminek się wybije i wyjdzie na szczyt, a drużyna w której wszyscy pokładają nadzieje spadnie na dół tabeli. PGE Skra jest jeszcze trochę pogubiona i szuka swojego miejsca na boisku. Wszyscy z Karton Polska trzymamy kciuki i czekamy aż wejdzie w swoja formę i zaskoczy. Czy będzie to w tym sezonie, czy w następnym – nie ma to dla nas większego znaczenia. Liczy się to, że wierzymy, że te zwycięstwa oraz trofea przyjdą i razem będziemy świętować.

Możemy w takim razie przypuszczać, że dla Karton Polska będzie to rok spędzony w dużej mierze także na trybunach?

MK: Zdecydowanie! Wyjazdy na mecze są czystą przyjemnością i z miłą chęcią w nadchodzącym roku będą kibicował chłopakom na żywo. Nasze relacje z ludźmi sportu oraz innymi kibicami są na tyle trwałe, że ciężko sobie wyobrazić zaprzestanie wspólnych spotkań podczas rozgrywek ligi krajowej oraz europejskich pucharów.

A co z pasją do motocykli? Nowy rok przyniesie kolejne wyprawy z Grupą APC Moto-Pasja?

MK: Jeszcze zostało trochę czasu do rozpoczęci sezonu, ale mam już plany i postanowienia, aby w tym roku częściej wsiadać na motocykl. Pandemia niestety spowodowała, że w 2021 roku tych wyjazdów było trochę mniej, dlatego trzeba nadrobić zaległości. Mam nadzieję, że w Grupie APC Moto-Pasja będzie się sporo działo i oprócz zagranicznych wyjazdów zrobimy dużo dobrego lokalnie.

Any Questions? Get in Touch!

We are available monday to friday 7am - 6pm (GMT +1)
Contact Us